Nezvyklý ruch panuje v těchto dnech v knihovně Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně (UTB), která se zčásti proměnila v call centrum. Studenti UTB se intenzivně zapojili do pomoci hygienikům. Obvolávají příbuzné, známé, spolupracovníky aj. kontaktní osoby lidí, kteří byli pozitivně testováni na koronavirus. Podobné call centrum působí i na Fakultě logistiky a krizového řízení UTB, jež sídlí v Uh. Hradišti.
„Domluvili jsme se na této formě pomoci s Krajskou hygienickou stanicí ve Zlíně prakticky okamžitě. Naše studenty jsme oslovili přes sociální sítě a ti zareagovali velmi pružně. Jsem velmi rád, že zejména v této době, kdy to nemají při distančním studiu jednoduché, jsou ochotni pomoci,“ řekl rektor UTB prof. Vladimír Sedlařík.
Jak ve Zlíně, tak i v Uh. Hradišti funguje call centrum denně v dvousměnném provozu. Na každé směně je vždy dvacítka studentů. Další dobrovolníci jsou proškolováni.
„Toto je mimořádná pomoc, které si nesmírně vážíme, je to přínosem pro celý Zlínský kraj. Pracovníci hygienických stanic jsou už totiž maximálně vytíženi, a tuto pomoc proto velmi vítáme,“ dodává ředitelka KHS Eva Sedláčková.
„Studuji obor Všeobecná sestra na Fakultě humanitních studií. Velmi mě to baví, je to navíc pro nás výborná zkušenost a praxe. Chodím sem denně. Podle databáze, kterou máme k dispozici, obvoláváme kontakty. Někteří lidé jsou překvapeni, jiní již o případné karanténě vědí,“ popisuje studentka Nikola Kocourková.
Všichni dobrovolníci byli pečlivě proškoleni, denně obvolají až 200 kontaktů. Zjišťují při nich zdravotní stav nebo vyplňují žádanky na odběry. Univerzitní call centrum bude fungovat tak dlouho, jak bude potřeba.