Praxi nenahradíš, řeklo si vedení Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a svým studentům umožnilo zkušenost z nejcennějších: spolupráci s organizačním štábem Zlínského filmového festivalu pro děti a mládež (ZFF).
Studenti univerzity pomáhají od pátku 26. května s přípravou festivalových akcí, například těch pro děti. Také tlumočí zahraničním hostům nebo zajišťují zdravotnickou pomoc. Univerzita je tak, stejně jako v minulých letech, významným partnerem festivalu, na který do města přijíždí tisíce milovníků filmového umění z Česka i ze zahraničí.
„Na mezinárodním festivalu filmů pro děti a mládež se každoročně podílí spousta našich studentů i pedagogů napříč fakultami,“ uvedl rektor Univerzity Tomáše Bati Petr Sáha.
Studenti Fakulty multimediálních komunikací pomáhají již tradičně s organizací mnoha společenských akcí, koncertů, divadelních představení, sportovních aktivit včetně festivalového půlmaratonu, výstav, odborných přednášek a workshopů.
Posluchači Fakulty humanitních studií připravili pod vedením svých pedagogů program Tvůrčí zóna. Jiný projekt byl věnován Bezpečnosti dětí. Další týmy studentů této fakulty na festivalu zajistily zdravotnickou pomoc, tlumočnictví a servis pro hosty.
Pozadu nezůstaly ani přírodovědně a technicky orientované fakulty. Fakulta technologická připravila odborné přednášky a diskuse s vědci, zaměřila se na atraktivní témata jako Víno v gastronomii, Lepek a bezlepkové potraviny, Jedlé květy, Využití mořských řas ve výživě a mnoho dalších. Fakulta aplikované informatiky nabídla program na náměstí Míru, jímž propagovala studium technických oborů.
Do festivalového programu přispěla univerzita také premiérou dokumentárního filmu Posedlost. Snímek je portrétem Sonji Baťové a vznikl jako projekt pedagoga a studentů doktorského studia v ateliéru Audiovizuální tvorba Fakulty multimediálních komunikací.
Některé akce přispěly k rozšíření znalostí studentů UTB. „Ti, kteří u nás studují audiovizuální tvorbu, ocenili odbornou sekci festivalu nazvanou Film Industry, určenou pro filmové profesionály, i ty budoucí. Studentům marketingu se hodila konference Duhová kulička, na níž byly prezentovány nejlepší reklamní kampaně k českým filmům,“ pokračuje rektor.