Chci přispět k rozvoji komunity v oblasti teorie pevných látek, říká držitel grantu MUNI Award Jan Kuneš nastoupil před rokem jako mimořádný profesor na Přírodovědeckou fakultu Masarykovy univerzity
Říká se jim skleněné děti. Do jejich života nahlédl sociologický výzkum i film, co jde právě do kin S jakými problémy se potýkají sourozenci dětí se speciálními potřebami ukazuje snímek Ta druhá i výzkum studentky sociologie na UK
Šéfka Divadla DISK: Není naší prioritou mít vyprodáno. Jsme prostor pro výuku a experiment S Viktorií Schmoranzovou o scéně patřící pod Divadelní fakultu Akademie múzických umění v Praze
O hrách se často mluví jako o virtuálních zážitcích. Skutečnost je jiná, říká držitel ERC grantu za 1,8 milionu eur Jaroslav Švelch z Karlovy univerzity bude díky ERC Consolidator Grantu mapovat realitu videoher
Nic takového jako snowflakes neexistuje, mladí opravdu žijí pod větším stresem, říká autor Chill je skill Rozhovor s přednostou Ústavu lékařské psychologie a psychosomatiky lékařské fakulty MU Miroslavem Světlákem o tom, jak zvyšovat psychickou pohodu studujících
Lucie Rohlíková: Učení zaměřené na studující nemá být jen fráze Rozhovor s odbornicí na vysokoškolskou pedagogiku ze Západočeské univerzity v Plzni
Neexistuje žádný chromozom, který by ženám ztěžoval studium techniky, říká vědkyně Veronika Junasová V dizertační práci se Veronika Junasová zaměřuje na inerciální senzory, které snímají pohyb v prostoru
Vydáváme knihy v homeopatickém množství. A porušujeme pravidla. Já říkám, že kreativně S Janem Hellerem z Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze (NAMU)
Kamil Kopecký: Dobrého učitele AI nenahradí. A špatného není škoda Rozhovor s profesorem Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci o AI a kyberbezpečnosti
Kurz pedagogických kompetencí: Jaké to je znovu studovat a co vás ve škole neučili? Rozhovor s Annou Malečkovou (UK), která stála u zrodu Centra podpory výuky
Umění vést lidi není vrozené, ale naučené. „Leadership je jako péče o zahradu“ Rozhovor s Danielou Pauknerovou z Vysoké školy ekonomické
Koblížek: AI patologa nenahradí, jeho práci zefektivní Rozhovor s patologem Miroslavem Koblížkem z Univerzity Karlovy, který se ve svém výzkumu snaží využít vymožeností umělé inteligence
Elizaveta Watzlová: Je perspektivní synchronizovat vědeckou činnost a práci manažerky Příběh posluchačky studijního oboru Management vědy na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci