Životní H-index: Proč české školství raději hledá slabiny než silné stránky? Komentář Ondřeje Havelky z Technické univerzity v Liberci
Nano na Instagramu: Studující z Liberce dělají z laboratorních videí virální hit Nejúspěšnější instagramové příspěvky nasbíraly za poslední měsíc dohromady přes 1,3 milionu zhlédnutí
Komentář: Proč je důležité, kdo a jak učí na základkách chemii Prorektorka UK Markéta Martínková se zamýšlí nad revizí rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělání a s tím souvisejícím návrhem změny ve výuce chemie Doktorské studium představuje řadu výzev. O některých se hovoří, jiné jsou ale stále tabu Výzkumníci a výzkumnice ze SYRI a Univerzity Karlovy se zabývají analýzou skrytých a neviditelných potíží a jejich dopadem na životy doktorandů a doktorandek Vést výzkumnou skupinu znamená zvládnout vědu, ale i leadership. CEITEC proto zavedl hodnoticí rozhovory Zatímco vědecké kompetence si vedoucí výzkumných týmů přinášejí již z předchozí praxe, manažerské dovednosti se v nové funkci často učí přímo za pochodu Důvěra ve vědce a vědkyně je celosvětově vysoká. Nová studie apeluje na jejich výraznější zapojení do společnosti Globální studie Trust in scientists and their role in society across 68 countries byla publikována v prestižním časopisu Nature Human Behaviour To, kde vyučujeme, je stejně důležité, jako jak a co vyučujeme. Aneb stručný manuál na ideální učebnu Komentář Ingrid Procházkové z Masarykovy univerzity v Brně Lítost nad mateřstvím: Téma, o kterém se nemluví. Chceme to změnit Komentář Lenky Štěpánkové a Lenky Lacinové (MU) Fejeton: Kurz práce s nábytkem pro vysokoškolské vyučující Jak učebny ovlivňují kvalitu výuky podle Ingrid Procházkové (MU), která se věnuje rozvoji pedagogických kompetencí Je květen, měsíc akademického burnoutu Komentář Julie Dobrovolné Rezignace na psaní diplomových prací, nebo rezignace na lidskou kreativitu? Aneb když dva promptují totéž, není to totéž… Komentář Ladislava Stanke (Univerzita Palackého v Olomouci) Můžeme být skvělými vyučujícími. Jak rozvíjet své pedagogické kompetence? Zuzana Vařejková (MU) o novém Návrhu kompetenčního rámce Ombudsosoby: Vznikla sada doporučení pro vysoké školy Komentář Terezy Smužové Začátek Předchozí 1 2 3 4 5 Další Konec
Doktorské studium představuje řadu výzev. O některých se hovoří, jiné jsou ale stále tabu Výzkumníci a výzkumnice ze SYRI a Univerzity Karlovy se zabývají analýzou skrytých a neviditelných potíží a jejich dopadem na životy doktorandů a doktorandek
Vést výzkumnou skupinu znamená zvládnout vědu, ale i leadership. CEITEC proto zavedl hodnoticí rozhovory Zatímco vědecké kompetence si vedoucí výzkumných týmů přinášejí již z předchozí praxe, manažerské dovednosti se v nové funkci často učí přímo za pochodu
Důvěra ve vědce a vědkyně je celosvětově vysoká. Nová studie apeluje na jejich výraznější zapojení do společnosti Globální studie Trust in scientists and their role in society across 68 countries byla publikována v prestižním časopisu Nature Human Behaviour
To, kde vyučujeme, je stejně důležité, jako jak a co vyučujeme. Aneb stručný manuál na ideální učebnu Komentář Ingrid Procházkové z Masarykovy univerzity v Brně
Lítost nad mateřstvím: Téma, o kterém se nemluví. Chceme to změnit Komentář Lenky Štěpánkové a Lenky Lacinové (MU)
Fejeton: Kurz práce s nábytkem pro vysokoškolské vyučující Jak učebny ovlivňují kvalitu výuky podle Ingrid Procházkové (MU), která se věnuje rozvoji pedagogických kompetencí
Rezignace na psaní diplomových prací, nebo rezignace na lidskou kreativitu? Aneb když dva promptují totéž, není to totéž… Komentář Ladislava Stanke (Univerzita Palackého v Olomouci)
Můžeme být skvělými vyučujícími. Jak rozvíjet své pedagogické kompetence? Zuzana Vařejková (MU) o novém Návrhu kompetenčního rámce