Biodiverzitní kampus má mít staré stromy i tak trochu nepořádek Seriál o udržitelnosti: Rozhovor s Miloslavem Kolenatým (UJEP)
Otevřené hodiny: Proč chtít kolegiální zpětnou vazbu a jak ji získat Téma Kvalita výuky: Jak nesdílet jen vědomosti, ale i metody a hodnoty
Zelená střecha a topení biomasou? Skvělé, ale opravdu udržitelná výstavba potřebuje víc Seriál o udržitelnosti: O univerzitní výstavbě s Kateřinou Klepačovou (ČVUT)
Zaujme víc vědecký slam o dopingu, kosmonautice nebo těžbě břidlice? Finále Českého VŠEVĚDa se blíží, podívejte se na videa Šestice soutěžících se v Ostravě naživo předvede 6. prosince
Soláry, čerpadla či internet věcí. Vysoké školy zavádějí chytrou energetiku Seriál o udržitelnosti: Rozhovor s Alešem Pékem z Univerzity Pardubice o energetickém managementu
AI demokratizuje přístup k informacím. Může přinést vědeckou revoluci Rozhovor se Stanislavem Fortem (Cambridge, Stanford, Google Brain a Stability AI)
České vysoké školy se díky pandemii rychle digitalizují. V zelenosti svého IT ale mají co dohánět Seriál o udržitelnosti: rozhovor s Františkem Kudou z VŠB-TUO
Expert: Umělá inteligence nám časem pomůže s peer review Rozhovor s Jakubem Sedláčkem z Národního institutu SYRI a Univerzity Karlovy
Umělá inteligence může odborným nakladatelstvím pomoci. Musíme ale tlačit na její otevřenost a kvalitu Asociace evropských univerzitních nakladatelů věnovala estonskou konferenci příležitostem i hrozbám třesku AI
V druhém ročníku Českého VŠEVĚDA se představí 31 vědců a vědkyň, hlasujte na webu Noci vědců Do prosincového finále popularizační soutěže postoupí šestice nejlepších. Hlasujte do 15. října na webu Noci vědců
Anketa: Jak zlepšit výuku? Mít víc času na její přípravu a sdílet zkušenosti s kolegy Co by pedagogům a pedagožkám pomohlo a co jim brání učit lépe
Očima studentů: Chtěli jsme předmětovou anketu nahradit něčím, co opravdu pomůže učení zlepšit Jak dělat zpětnou vazbu užitečně a jak nahradit předmětové ankety
Téma: Jak má vypadat kvalitní výuka. A čím k ní vyučující motivovat Vysoké školy společně řeší, jak zvyšovat pedagogické kompetence i zlepšovat podmínky k výuce