Téma: Open Science. Vědci si sami určí, komu zpřístupní svá data, říká Matej Antol Rozhovor s hlavním manažerem European Open Science Cloud (EOSC)
Formativní hodnocení je jako kompas, ukazuje správný směr. Ale musí být konkrétní, jinak ztrácí smysl Rozhovor o formativním hodnocení na vysokých, ale i základních a středních školách s Kateřinou Berkovou (VŠE)
Výjezd do zahraničí je čím dál víc žádaný. A také výběrový. Povinný by měl být druhý cizí jazyk Rozhovor s Petrem Suchým, prorektorem pro internacionalizaci Masarykovy univerzity v Brně
Hostující vyučující z ciziny, virtuální kampusy, joint degrees i snazší studium v angličtině. Co se kde chystá za novinky Anketa: Co chystají vysoké školy k podpoře internacionalizace
Internacionalizace jako priorita: zájem o výjezdy i výuku v cizích jazycích strmě roste. Narozdíl od rozpočtů Téma měsíce: Internacionalizace vysokých škol
Návratové granty pro rodiče startují v únoru. Zavedeme i soutěž inspirovanou ERC, říká nový předseda GA ČR Rozhovor s profesorem Milanem Jirsou o novinkách, které chystá Grantová agentura ČR
Ombudsosoby stále mnohde jen „trpí“ jako tabulkovou nutnost a slovo gender bývá rudý hadr na býka. Co s tím? Rozhovor s vedoucí oddělení Genderové rovnosti, inkluze a diverzity Klárou Cozlovou Čmolíkovou (AVU) a ombudsmanem Petrem Šimonem (ZČU)
S mantrou „Takhle to bylo vždycky“ se točíme v kruhu. Svět se mění a vzdělávání by mělo také Rozhovor s pedagožkou a překladatelkou Danielou Jobertovou o tom, co brání ženám zapojit se do rozhodovacích procesů
Mluvte s AI jako s člověkem. Může vás myšlenkově posunout Rozhovor s Martinem Richterem, který vede na FSV UK kurz Umělá inteligence v komunikaci
Jak AI mění závěrečné práce: Zakázat ji, nebo naopak zrušit bakalářky jako „kompiláty bez přínosu“? Téma měsíce: Jak ovlivňuje umělá inteligence výuku, studium i bádání
Anketa: Jak využívají umělou inteligenci akademičtí experti a expertky Detailně: S jakými nástroji pracují ti, co se AI dlouhodobě zabývají
AI, šance nakopnout českou vědu. „Superschopnosti máme na dosah a startovní čáru mají všichni stejnou“ Téma měsíce: Jak ovlivňuje umělá inteligence výuku, studium i bádání
„Všechno, co chatbot vyplivne, je halucinace.“ Jak efektivně využít AI při studiu, výuce a výzkumu Obecné tipy a triky, jak umělou inteligenci používat na akademické půdě