Na webu www.koronavirus24.cz nyní existuje nový komunikační kanál, kde se můžete ptát a odpověď dostanete okamžitě. Na dotazy totiž neodpovídá člověk, ale počítačový program, takzvaný chatbot, který je on-line 24 hodin denně. Službu spustili tři studenti Fakulty informačních technologií ČVUT v Praze.
Chatbota, který může pomoci v rychlejší informovanosti během koronavirové pandemie, připravil projekt WaldoBot. Informace čerpá od Ministerstva zdravotnictví ČR, Státního zdravotního ústavu a zpravodajského webu ČT24.
„Naším cílem je v této složité situaci přispět k rychlé dostupnosti informací o koronaviru z ověřených zdrojů. Projekt jsme vytvořili zdarma a na vlastní náklady, neboť si myslíme, že jedině vzájemná pomoc umožní celou krizi zdárně překonat,“ říká Jan Šafařík, jeden z tvůrců služby.
Jan Šafařík, Tomáš Stanovčák a Tomáš Bašta doufají, že služba pomůže ulehčit práci lidem na zřízených infolinkách. Podle nich jsou občané ze stále nových informací ohledně koronavirové situace zmateni a mají mnoho dotazů. Se svými otázkami se obrací na informační linky, což může vést k jejich přetížení. „Tento problém pomůže vyřešit chatbot, jelikož je dostupný všem, a to 24 hodin denně, 7 dní v týdnu,“ vysvětluje Jan Šafařík. Chatbot využívá umělou inteligenci, která nalezne nejvhodnější odpověď.
Službu www.koronavirus24.cz vytvořili studenti FIT ČVUT ve svém startupu WaldoBot, který se tvorbou chatbotů zabývá. Díky svým zkušenostem a studijním znalostem zvládli službu spustit jen několik dní od vzniku nápadu.