Svět se mění, vzděláváme už „digitální domorodce“. Je tedy potřeba změnit i výuku Rozhovor se spoluautorkou Učitele Pro Futuro o novém vzdělávání žáků i učitelů
Dobře napsat vědecký článek je řemeslo, které musíme doktorandy naučit Rozhovor s Janou Kukutschovou z VŠB-TUO o PhD Akademii
Etická komise nemá být strašák, ale rádce Západočeská univerzita v Plzni má nově vlastní Etickou komisi pro výzkum
Pomoc studentovi není spoluautorství a další mýty. Jak nahlíží na plagiátorství právo S odborníky na autorské právo z MU o akademické etice
Téma: Učení a zkoušení online. Má hybridní výuka potenciál? Co si vyučující z doby covidu odnesli a na co by raději zapomněli
Sociolog Lužný: V online výuce sílí rovnostářství a mizí struktury věrohodnosti Rozhovor o výuce, konferencích i zkoušení na dálku
Open book zkoušení má výhody, ale je náročnější a méně motivovaným může i uškodit Rozhovor s Anastasijou a Davidem Frantovými ze ZČU o nových metodách testování
Jak počítačová myš zatřásla s akademií. Historie a budoucnost plagiátorství Akademický svět čeká nová debata, co vlastně je, nebo není původní výzkum
Diplomka z Keni, zn. na zakázku. Lidé už se za podvody ani nestydí, varuje Lancaster Rozhovor s Thomasem Lancasterem z Imperial College London o nových formách podvádění
Kryptomnézie: když si student nepamatuje zdroj a opisuje nevědomky Rozhovor o prevenci podvodů s Helenou Vorlovou z Akademické knihovny JU
Od doktorandské reformy si slibujeme hodně: víc peněz i času na výzkum Česká asociace doktorandek a doktorandů slaví pět let. Bilancující dvojrozhovor
Anketa: Jak české univerzity lapají a odhánějí predátory Pohled na predátorské publikování očima devíti vysokých škol
Predátory si už hlídáme víc. Jenže hranice jsou nejasné a nekalé praktiky různější Pochybné publikace i konference bývá někdy složité odhalit