Srovnání antiplagiátorských systémů: Všemocné zdaleka nejsou Experti porovnali 15 programů v osmi jazycích
Aby vysokoškolská výuka nepřipomínala trénink plavání na souši Filip Bláha k uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení
Stres, přetížení, frustrace. Jak pandemie kosí české vědkyně To, co si ženy ve vědě těžce vydobyly, se s pandemií hroutí
Podvody zcela nevymýtíme. Ale lze kultivovat akademické prostředí Rozhovor s předsedou European Network for Academic Integrity Tomášem Foltýnkem
Jak se vyhnout plagiátorství? Poradí dvě příručky: pro studující a pro pedagogy Nikoli represe, ale prevence plagiátorství je klíčová, vysvětlují autoři
Téma: Mecenáši. Podpora vědy je vratná investice i vzkaz společnosti Proč jsou čeští podporovatelé vědy zásadní a v čem se lišíme od praxe v zahraničí
Rok v onlinu: nové nástroje výuky, ale i frustrace a ukončování studia České vysoké školy rekapitulují pandemický rok a změny
Kariérní centra škol se přesunula do onlinu. Pořádají tak veletrhy, koučují i poskytují služby psychologů Rok pandemie se promítl do nabídky i zájmu o služby kariérních a poradenských center
Přechod ze střední na vysokou školu je u nás jako přechod bez zebry Přispívá tak k předčasnému ukončení studia, píše v analýze Filip Bláha z Centra pro studium vysokého školství
Absolventi humanitních oborů nekončí v Mekáči, upozorňuje platforma tří českých univerzit Projekt Humanitky.cz vyvrací mýty o zbytečnosti absolventů humanitních a společenskovědních fakult
Namísto přijímacího testu hodnocení bakalářek: Hledali jsme férový a solidní způsob Rozhovor s psychometrikem z Masarykovy univerzity Hynkem Cíglerem
Téma: Proč potřebujeme kromě výzkumných univerzit i menší a regionální školy Jak a proč je dobré zabraňovat „odlivu mozků“ z regionů
Praha je vysavač mozků. Jenže univerzity mají i v regionech podstatnou roli Rozhovor s rektorem UJEP a geografem Martinem Balejem