Logistická webová platforma GoDeliver zprostředkovává rozvoz jídla, léků či roušek lidem v karanténě. Projekt funguje na principu zapojení kurýrů-dobrovolníků z řad veřejnosti, kteří rozváží nezbytné prostředky potřebným. Platformu, která původně vznikla, aby pomáhala firmám s rozvážením zásilek, vyvinuli studenti Fakulty informačních technologií a Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze.
Adam Zvada a David Mokoš se rozhodli využít svůj projekt GoDeliver pro ty, kteří se vinou epidemiologických opatření ocitli v nouzi. Ještě před pandemií koronaviru vymysleli logistickou platformu, která měla sloužit firmám ke snadnějšímu rozvážení zásilek po Praze. V současné době je tato služba požehnáním zejména pro ty, kteří jsou odkázáni na pomoc ostatních.
„Nechtěli jsme, aby starší občané byli vystavování riziku nákazy. Dovoz potravin, hotových jídel, léků nebo roušek až domů je obrovská pomoc pro ty, ke kterým by se tyto nezbytnosti dostávaly komplikovaně,“ říká Adam Zvada.
Současným cílem projektu je poskytnout aplikaci ostatním firmám a organizacím pro efektivnější koordinaci dobrovolníků a rozvoz po městě. Do projektu je aktuálně zapojeno několik desítek dobrovolníků. Někteří mohou využívat dopravní prostředky v podobě elektrických aut od GreenGo a kol NextBike.
„Být kurýrem a pomáhat ostatním. Jednoduchá myšlenka, která pomůže lidem odkázaným na pomoc druhých. Každý den rozvážíme několik desítek obědů,“ popisuje každodenní situaci David Mokoš.
Adam Zvada a David Mokoš společně během studia pracovali pro firmu Avast, kde se zaměřovali na analýzu dat a aplikaci algoritmů umělé inteligence a strojového učení pro identifikaci počítačových virů. Začátkem roku se ale Avast rozhodli opustit, aby měli více času na své vlastní projekty.
Na projektu GoDeliver začali pracovat začátkem tohoto roku. „Viděli jsme obrovský problém v městské logistice a chtěli ji za každou cenu zlepšit. K nápadu na platformu GoDeliver jsme se postupně dopracovali od počátečního nápadu postavit doručovacího robota,“ popisuje David Mokoš. „Díky využití dat a umělé inteligence zvládneme efektivně plánovat a agregovat trasy. Tím dokážeme zkrátit dobu doručení a snížit cenu,“ uzavírá Adam Zvada. Oba věří, že se jim brzy podaří udělat revoluci v komerčním rozvozu.