Vědu milují, přesto zvažují odchod. Kvůli finanční nejistotě, tlaku na výkon nebo šikaně Longread: Duševní zdraví vědců a vědkyň. Co jim hrozí víc než jiným lidem a jak tomu předejít
Nevěří našim datům, zpochybňují texty. Nebýt ze západní Evropy je ve vědě pořád obří překážka Téma: Na co naráží vědci a vědkyně, jejichž rodným jazykem není angličtina
Tvůrčí myšlení, etika, udržitelnost – i to nyní učí a hodnotí na VŠE Prestižní akreditace AACSB školu posunula k západnímu stylu výuky
Jsme malá škola, věci děláme na koleni, ale o udržitelnost se vážně snažíme. Třídíme i kávovou sedlinu S Klárou Banotovou o zelenějším fungování AMU
Jak číst žebříčky škol? Význam mají, ale nepřeceňujme je Žebříčky jsou veliké téma. Máme některý sledovat víc, či míň? Co vypovídají o kvalitě škol?
Šikana na pracovišti se samozřejmě týká i univerzit. Nahrává tomu i jejich uzavřená, hierarchická povaha S Kateřinou Zábrodskou (AVČR, UK) o psychologii pracovního zdraví i její nové příručce k prevenci šikany
Pokud koncept udržitelnosti dobře vysvětlíme, bude i vůle ke konkrétním krokům Seriál o udržitelnosti: Zuzana Tučková (UTB) o marketingu
Ohromně přibylo studujících s úzkostmi. Stav světa se jim promítá i do studia Rozhovor s psycholožkou poradenského centra MENDELU Zdeňkou Hort
Jak motivovat vyučující, aby rozvíjeli pedagogické kompetence? Dát jim více času a férovější odměny Téma: Kvalita výuky
Dobrá strategie udržitelnosti neznamená jen pár efektních detailů Seriál o udržitelnosti: Rozhovor s Petrem Peterou (VŠE)
Doprava je zvykové chování. Školám prospějí krytá stání pro kola a odměnit ty, co nesednou do auta Seriál o udržitelnosti: Rozhovor s Matúšem Šuchou (UPOL)
Biodiverzitní kampus má mít staré stromy i tak trochu nepořádek Seriál o udržitelnosti: Rozhovor s Miloslavem Kolenatým (UJEP)
Otevřené hodiny: Proč chtít kolegiální zpětnou vazbu a jak ji získat Téma Kvalita výuky: Jak nesdílet jen vědomosti, ale i metody a hodnoty