Jak číst žebříčky škol? Význam mají, ale nepřeceňujme je Žebříčky jsou veliké téma. Máme některý sledovat víc, či míň? Co vypovídají o kvalitě škol?
Šikana na pracovišti se samozřejmě týká i univerzit. Nahrává tomu i jejich uzavřená, hierarchická povaha S Kateřinou Zábrodskou (AVČR, UK) o psychologii pracovního zdraví i její nové příručce k prevenci šikany
Pokud koncept udržitelnosti dobře vysvětlíme, bude i vůle ke konkrétním krokům Seriál o udržitelnosti: Zuzana Tučková (UTB) o marketingu
Ohromně přibylo studujících s úzkostmi. Stav světa se jim promítá i do studia Rozhovor s psycholožkou poradenského centra MENDELU Zdeňkou Hort
Jak motivovat vyučující, aby rozvíjeli pedagogické kompetence? Dát jim více času a férovější odměny Téma: Kvalita výuky
Dobrá strategie udržitelnosti neznamená jen pár efektních detailů Seriál o udržitelnosti: Rozhovor s Petrem Peterou (VŠE)
Doprava je zvykové chování. Školám prospějí krytá stání pro kola a odměnit ty, co nesednou do auta Seriál o udržitelnosti: Rozhovor s Matúšem Šuchou (UPOL)
Biodiverzitní kampus má mít staré stromy i tak trochu nepořádek Seriál o udržitelnosti: Rozhovor s Miloslavem Kolenatým (UJEP)
Otevřené hodiny: Proč chtít kolegiální zpětnou vazbu a jak ji získat Téma Kvalita výuky: Jak nesdílet jen vědomosti, ale i metody a hodnoty
Zelená střecha a topení biomasou? Skvělé, ale opravdu udržitelná výstavba potřebuje víc Seriál o udržitelnosti: O univerzitní výstavbě s Kateřinou Klepačovou (ČVUT)
Zaujme víc vědecký slam o dopingu, kosmonautice nebo těžbě břidlice? Finále Českého VŠEVĚDa se blíží, podívejte se na videa Šestice soutěžících se v Ostravě naživo předvede 6. prosince
Soláry, čerpadla či internet věcí. Vysoké školy zavádějí chytrou energetiku Seriál o udržitelnosti: Rozhovor s Alešem Pékem z Univerzity Pardubice o energetickém managementu
AI demokratizuje přístup k informacím. Může přinést vědeckou revoluci Rozhovor se Stanislavem Fortem (Cambridge, Stanford, Google Brain a Stability AI)