Jak snížit obří počet doktorandských odpadlíků? Pomoci mají průmyslové doktoráty V Česku vzniká nový typ doktorského studia, který má být velmi úzce propojený s praxí
Münich: Stát vysoké školy škrtil, škrtí a škrtit bude. Není vůle hledat peníze S ekonomem z CERGE-EI o nové studii platů vyučujících, malé podpoře studujících i nemožnosti prosadit nyní změny
Jørgensen (EUA): ChatGPT je zábavný nástroj. Univerzity neohrozí Rozhovor s Thomasem Jørgensenem z Evropské univerzitní asociace o využití umělé inteligence na vysokých školách
Kolega, pan bakalář, slečna magistra… Jak oslovovat studující? A je přípustné si tykat? Rozhovor s Radkou Římanovou (UK) o komunikaci mezi vyučujícími a studujícími
Univerzitní ekolog či ptačí budky v kampusech. Vysoké školy se navzájem učí, jak fungovat udržitelně Výsledkem by měl být dobrovolný standard, který pozvedne kulturu ekologicky uvědomělého přístupu k práci i studiu na českých vysokých školách
Jedno studium a člověk je inženýr i Master. Co nabízejí double degree a joint degree programy České vysoké školy rozšiřují nabídku souběžného studia doma i v zahraničí
Unikátní analýzu jednotlivých buněk se v Plzni učí vědci a vědkyně z celého světa Letní škola spojuje dva obory: biologii a bioinformatiku
Renata Veselská: Etika výzkumu je z podstaty mezioborová záležitost Rozhovor o etických komisích, biomedicíně i grantových soutěžích
Ekologická krize naši generaci zasáhne hodně. Udržitelnost je pro nás základ. I na univerzitách Rozhovor o environmentálním panelu Akademie múzických umění v Praze i předsudcích vůči aktivismu
Budovat dobré vztahy s absolventy a absolventkami je zásadní, to oni šíří dobré jméno univerzity Se sociologem Martinem Převrátilem (ČZU) o efektivnějším sběru dat od absolventů a absolventek
Jak sbírat data od absolventů ze zahraničí? Školy si sjednotily postupy i otázky O projektu Společný přístup k zajišťování sběru zpětné vazby od absolventů veřejných vysokých škol v ČR
Zhasínat a třídit vážně nestačí. Vysoké školy se spojily a vymýšlejí, jak fungovat udržitelněji Projekt Unilead pokračuje i letos, zapojilo se 24 škol
Rádoby humorně benevolentní sexismus nebo rasismus do výuky prostě nepatří S Šárkou Homfray o genderově podmíněném násilí